tisdag 27 december 2016

En dag emellan

Dagens outfit: Jeans (gamla) Uniq, topp H&M, cardigan LaRedoute
Så var julen över och vi väntar på nyårshelgen som tyvärr bara sträcker sig över en vanlig helg i år. Dessa mellandagar tillbringar jag på jobbet. Det känns helt ok. Jag har en hel del att göra och är ensam på jobbet måndag och fredag och en kollega som också jobbar tisdag och torsdag. Så det blir lugnt och skönt och jag kommer att få en hel del gjort hoppas jag.
Julen firade vi inte något speciellt. Före jul åkte vi till Amsterdam och Tilburg för några dagar i storstaden och en konstert i Tilburg på torsdagen. Det var underbart sköna dagar. Massor med tid för varandra, fika, sightseeing och shopping och så konsterten som förstås var höjdpunkten på resan. Hem åkte vi på julaftons eftermiddag och lite julgröt och skinksmörgås var den enda julmat som inmundigades när vi kom till svärföräldrarna på julaftonskvällen för att hämta Tyson. Vi har ju båda fått lite julmat via julbord tidigare så det kändes helt ok.
Dagen idag startade jag på gymmet. Känner mig grymt taggad nu igen för gymmet. Förra året låg fokus mer på löpningen och uppladdningen inför Linköping halvmarathon som gick i juni. Jag hade anmält mig till halvmaran i år igen, men den har blivit inställd så det blir inget med den. Det känns rätt skönt faktiskt. Jag har saknat den tunga styrketräningen och nu kan jag lägga lite fokus på den igen. Det känns som att jag har börjat om lite från nästa noll, men det gör ju å andra sidan bara att utvecklingen går fort. Löpningen kommer jag nog ändå att fortsätta med men inte inriktat på längd på passen utan jag ska försöka kapa tider på kortare distanser istället och träna en del intervaller. Konditionsträningen är lika viktig som styrkan.

Hoppas ni får en fin dag och att ni njuter av dagarna oavsett om ni är lediga eller jobbar.
Kram Helén

3 kommentarer:

  1. Här jobbas det också. Fast snart blir vi lediga och ska på långresa. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Jag är ledig och borde gå till gymmet. Vill bli lika fit som du.

    God fortsättning o Kram! Anna

    SvaraRadera
  3. Kikar in för att önska dig ett gott nytt år!
    Med massor av träningsglädje och allt annat som du vill ha.
    Kram Hannis

    SvaraRadera