onsdag 29 juni 2016

En PowerWalk (istället för löpning)

Jag längtar så mycket efter semester.
Jag har nog inte längtat så mycket efter semester som jag gör i år.
Orken är liksom slut.
Hjärnan är trött och kroppen är trött.
Och just nu har vi en topp på jobbet också.
Så det blir högt tempo ända in i kaklet.
Men nu är det bara 6 arbetsdagar kvar till semester, idag inkluderat.
Sen får jag 5 långa härliga veckor semester.
Igår hade jag tänkt att springa en runda.
Vill ju hålla igång löpningen trots att jag inte har något lopp framför mig.
Men jag var helt slut när jag kom hem från jobbet, men bara i huvudet.
Så efter lite vila och mat gick jag i alla fall ut på en power walk,
jag orkade inte springa. Tänkte att jag skulle lyssna lite på kroppen.
Det var skönt väder, precis lagom varmt.
Det blev en runda på 8,5 km och det tog 75 min.
Ganska bra tempo.
Så var jag lite trött i kroppen också, inte bara i huvudet, när jag kom hem.
Det är onsdag idag.
Snart snart semester.
Det behöver jag.

Kram Helén

9 kommentarer:

  1. Det gjorde du rätt i! Älskar powerwalks!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Snart semester för dig! Skönt med powerwalks och solen i ansiktet!

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
  3. Att promenera är bästa botemedlet mot trötthet för mig. Alldeles ensam med en go bok i öronen. Jag längtar också till semestern. Har tre dagar ledigt i nästa vecka sedan jobbar jag en till innan det blir lång ledigt. Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder!
    Jag hoppas att dina dagar går fort så att du snart får semester.
    Och att mina går långsamt så jag får ha min semester kvar=))

    Och vet du, jag blev så himla glad att du blev fnissig!
    För det jag tycker om är olika tolkningar av mina texter, att det väcker olika känslor.
    Jag blir också fnissig ibland, både åt relationen med mormor och med pälsbollen.=))

    Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Håll ut, det är snart din tur! Skönt att du har flera sammanhängande veckor inplanerade, smart drag efter en tuff vår.

    SvaraRadera
  6. Så härligt för dig. Jag har två veckor kvar sedan är det semester här också i fem veckor. Längtar. Härligt att du tog en powerwalk istället., jag har fått lära mig att lyssna på min kropp. Inte lätt men nödvändigt. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Vad skönt att efterlängtad semester väntar runt hörnet för dig Helén. Då blir det lite lättare att orka med toppen på jobbet också. Och vad härligt med en powerwalk i solskenet. Det gjorde du rätt i.

    Ha nu en riktigt fin helg och njut av de härliga semesterveckorna som ligger framför dig.
    Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Vila upp dig nu! Härlig runda du varit ute på. Kram

    SvaraRadera
  9. Hoppas du njuter av sol och semester och bara kopplar av och har det skönt. Kramisar Tina

    SvaraRadera